czwartek, 20 marca 2014

"Cień wiatru" - recenzja


Wczoraj skończyłam czytać tę oto publikację. Już kiedyś zabierałam się do czytania jej, ale byłam wtedy dużo młodsza, nie rozumiałam jej, nudziła mnie i oddałam ją do biblioteki nie przeczytawszy jej. Minęło kilka dobrych lat i postanowiłam, że powinnam zrobić drugie podejście. Co mi szkodzi? Nie żałuję. Uliczki Barcelony pochłonęły mnie całą, zamykam oczy i widzę siebie jak idę nad ranem na Cmentarz Zapomnianych Książek...
Kompletnie nie żałuję, że drugi raz sięgnęłam po tę książkę. Nie przeczytałam jej w dwa dni, więc można by stwierdzić, ze dostatecznie mnie nie wciągnęła, ale to nie jest prawda. Po prostu jakoś wymagała ode mnie większego skupienia przy czytaniu, wolałam powoli ją pochłaniać niż wciągnąć w całości zanim zrozumiem wszystko i zanim wciągnę się w ten świat.
Głównego bohatera - Daniela, poznajemy kiedy ojciec zabiera go na Cmentarz Zapomnianych Książek, zabrania mówić mu o tym komukolwiek (oprócz mamy - mamie można mówić wszystko). Pozwala mu wybrać dla siebie jedną książkę. Daniel wybiera "Cień wiatru" Caraxa. Pochłania książkę w jedną noc i chciałby przeczytać więcej publikacji tego autora, jednak nie potrafi ich znaleźć, gdyż ktoś szuka ich wszystkie i je niszczy... Jakie będzie rozwiązanie zagadki? Kim był Carax? Dlaczego ktoś niszczy jego książki? 

Uwaga, teraz będą spoilery
Nie mogłam uwierzyć w to, że to Carax niszczy swoje książki... Najpierw już zdziwiłam się, kiedy dowiedziałam się, że Fumero się z nimi przyjaźnił, że tak się zmienił. Przy czytaniu listu zostawionego Danielowi przez Nurię byłam w głębokim szoku, wszystko zaczęło się układać w całość... Piękna powieść.
Koniec spoilerów.

Polecam tę książkę z całego serca. Znajduje się w niej również kilka ilustracji i podczas czytania, kiedy na jakąś natrafiamy to zatrzymujemy się na fotografii i wpadamy w nostalgiczny nastrój badając każdy szczegół. Magia.

10 komentarzy:

  1. Czytałam i jestem pod wielkim wrażeniem tej książki, poleciłabym każdemu. Czytałam też inną część tego cyklu, czyli Gra anioła i też jest świetna. :)
    convalis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam się za Zafona zabrać, ale nigdzie nie mogę go dostać :(

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja właśnie nie czytałam :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam wszystkie książki z tej serii i po prostu ją uwielbiam! Na początku, wypożyczałam z biblioteki, jednak gdy zapoznałam się z trzema pozycjami tej serii, postanowiłam ją kupić i posiadam te cudeńka w domu. Zdecydowanie stwierdziłam, że obowiązkowo muszę do tego wrócić. Książka ma coś w sobie, jest inna niż wszystkie, które do tej pory czytałam, magiczna, tajemnicza, wciągająca, nie można się od niej oderwać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Apologize Once I Save Links In These Comments.
    Thank You For The Information, Very Useful For My Sting, And I Wait For The Next New Article :).
    PRODUK HERBAL GREEN WORLD

    OdpowiedzUsuń
  6. thanks for your article, very nice and then i like it :-)
    hopefully more success
    you may also like

    Obat Tradisional Penghilang Jerawat

    OdpowiedzUsuń
  7. Nwada nnọọ mma ibuotikọ, ọ ga-aka mma ma ọ bụrụ na okwu ikpeazụ ahụ plus ubiere maka iru ala na-eru ná nkwubi. -anọgide na ekele mkpọtụ si ụlọ ahịa zahra herbal pụrụ ịdabere na kasị ibu Indonesia maka gị blog (ịga nke ọma) bụ mgbe ihe ịga nke ọma
    ==============================================
    obat miom

    obat miom

    obat miom

    obat miom

    obat miom
    ==============================================

    OdpowiedzUsuń
  8. This is the most interesting information and fit into our topic. I want to share it with my friends

    obat amandel

    obat amandel

    obat amandel

    OdpowiedzUsuń